HOME
TEOLOG

Muzyka solowa i kameralna na violę da gamba i klawesyn:

 

MUZYKA NIEMIECKA

 

    Johann Sebastian Bach (16851750)

 

Sarabande z partity a-moll na flet solo (BWV 1013)

           (transkrypcja na violę da gamba)

 

Sonaty na violę da gamba i klawesyn: G-dur, D-dur, g-moll (BWV 1027-1029)

 

Aria Es ist vollbracht z Pasji według św. Jana (BWV 245) wersja na violę da gamba i instrument klawiszowy, pochodząca z dziewiętnastowiecznego manuskryptu Mus. ms. Bach P 1192

 

Aria (z III Suity orkiestrowej BWV 1068)

(transkrypcja na violę da gamba i basso continuo)

 

    Ponadto wykonuję:

partie violi da gamba z Pasji według św. Mateusza (BWV 244) i Pasji według św. Jana (BWV 245);

chorał Ich Dein betrübtes Kind na sopran, violę da gamba i basso continuo

z kantaty Mein Herze schwimmt im Blut (BWV 199);

partie violi da gamba z VI Koncertu Brandenburskiego B-dur (BWV 1051)

 

 

    Utwory innych kompozytorów niemieckich:

 

    Carl Friedrich Abel (17231787)

 

Sonata D-dur (opracowanie i basso continuo Peter Lamprecht):

 

Adagio

Vivace

Rondeau

 

    Christoph Schaffrath (17091763)

 

Sonata A-dur na klawesyn obbligato i violę da gamba:

 

Allegretto

Adagio

Allegro

 

Sonata G-dur na klawesyn obbligato i violę da gamba:

 

Allegro

Largo

Allegro

 

    Georg Philipp Telemann (1681–1767)

 

Sonata D-dur na violę da gamba solo:

 

– Andante

– Vivace

– Recitativ

– Andante (arioso)

– Vivace

 

Sonata e-moll na violę da gamba i basso continuo:

 

Cantabile

Allegro

Recitativo

Arioso

Vivace

 

MUZYKA HISZPAŃSKA

 

    Diego Ortiz (15101570)

 

Wybrane recercady z Trattado de glosas sobre cláusulas en la música de violones – Roma 1553

 

 

MUZYKA WŁOSKA

 

    Benedetto Marcello (16861739)

 

Sonata e-moll (transkrypcja sonaty wiolonczelowej):

 

– Adagio

– Allegro

– Largo

– Andante

 

MUZYKA ANGIELSKA

 

    Tobias Hume (15701645)

 

Wybrane części z The First Part of Ayres – Londyn 1605

 

    Christopher Simpson (ok. 16021669)

 

Wybrane Division z The Division - Viol, or The Art of Plying Ex tempore upon a Grnd – Londyn 1665

 

    Anonymous

 

Greensleeves to a Ground

 

    Johann Ernst Galliard (ok. 16801749)

 

Sonata G-dur (transkrypcja sonaty przeznaczonej na fagot lub wiolonczelę):

 

Andante

Vivace

Alla Ciciliana Cantabile

Spiritoso e Allegro

 

    Carol Herman

 

Cykl pieśni na sopran i violę da gamba do słów Emily Dickinson:

 

Wild Nights - Wild Nights!

He fumbles at your Soul

I'm Nobody! Who are you?

The Name of it is "Autumm"

 

MUZYKA FRANCUSKA

 

    Szczególne miejsce w moim repertuarze zajmuje twórczość kompozytorów francuskich. Swój nadzwyczajny rozwój muzyka francuskiego baroku zawdzięcza przede wszystkim mecenatowi monarszemu Ludwika XIV, którego jak wiemy zewsząd otaczała muzyka i taniec. W czasach panowania Króla Słońce, francuska muzyka – zwłaszcza instrumentalna – ceniona była najwyżej w Europie. Król skupiał wokół siebie największych artystów, których utrzymywał i wyróżniał. Wśród nich znajdował się m.in. Marin Marais, który otrzymali tytuł „Ordinaire de la Musique du Roi”.

 

 

    Marin Marais (16561728) 

 

Wybrane części suit z pięciu ksiąg Pièces de viole m.in.:

 

 

Suite D-dur

(Pièces de viole II Livre - Paris 1701)

 

 

– Les Voix humaines

 

Suite d-moll


Prélude

Couplets de folies 

 

 

Suite D-dur

(Pièces de viole III Livre - Paris 1711)

 

 

– Prélude

– Fantaisie

– Allemande

– Courante

– Sarrabande

– Gigue

– Gavotte

– La Trompette Menuet, Double

– Rondeau

– Plainte

– Chaconne

– La Brillante

– Charivary

 

 

Suite C-dur

(Pièces de viole III Livre - Paris 1711)

 

 

– Prélude

– Caprice

– Allemande, Double

– Sarrabande, Double

– Courante, Double

– Gigue

– Menuet I, II

– Gavotte en Rondeau

– Saillie du Caffé, Double

– Chaconne

 

Suite F-dur

(Pièces de viole IV Livre - Paris 1717)

 

– Prélude

– Allemande

– Sarabande (V Livre - Paris 1725)

– Chaconne

 

Suitte d'un Goût Etranger

(Pièces de viole IV Livre - Paris 1717)

 

– Rondeau le Bijou

– La Reveuse

 

 

Suite g-moll
(Pièces de viole V Livre - Paris 1725)

 

– Prélude

– Fantaisie

– Allemande ‘La Marianne’

– Menuet

– Gigue ‘La Pagode’

– La Georgienne

 

Suite G-dur

(Pièces de viole III & V Livre - Paris 1711 & 1725)

 

– Prélude     (V Livre)

– Courante

– Sarabande grave

– Gavotte

La Rondeau Villeneuve

– Dialoge      (V Livre)

Chaconne  (V Livre)
 

 

Utwory na na violę da gamba i orkiestrę:

 

    Georg Philipp Telemann (16811767)

 

Suita D-dur na violę da gamba, orkiestrę i basso continuo:

 

– Overture

– La Trompette

– Sarabande

– Rondeau

– Rondeau

– Courante, Double

– Gigue, Presto

 

Koncert a-moll na flet  prosty altowy, violę da gamba, smyczki i basso continuo:

 

– [Grave]

– Allego

– Dolce

– Allegro

 

Muzyka kameralna z partią violi da gamba:

 

    Dietrich Buxtehude (ok. 16371707)

 

Kantata na alt violę da gamba i basso continuo "Jubilate Domino"

 

    Jean-Philippe Rameau (16831764)

 

Pièces de calvecin en concert - cykl pięciu koncertów na klawesyn, skrzypce lub flet i violę da gamba (1741)

 

    Marin Marais (16561728)

 

La Sonnerie de Sainte Geneviève du Mont à Paris - na skrzypce violę da gamba i klawesyn (1723)





© 2019 Marek Skrukwa